הוראה מתקנת
הוראה מתקנת בחשבון ובעברית, בקנגורו, ניתנת לילדים מכיתות א' ועד ח' הזקוקים לחיזוק יכולות הקריאה, הכתיבה והחשבון שלהם. ילדים אלו יכולים להיות עם הפרעות קשב וריכוז, עם לקויות למידה אבל יכולים להיות גם ללא כל בעיה קוגניטיבית.
קשיים לימודיים המתגלים אצל ילדים נורמטיביים יכולים להיגרם כתוצאה מבעיות חברתיות, בעיות משפחתיות או בעיות רגשיות (תלותיות, פחדים וכו').
כשילדים (וגם אנו המבוגרים) מוטרדים, האנרגיות שלנו אינן פנויות ללימודים.
קנגורו מעניק בנוסף להעשרה הלימודית גם אימון אישי לילדים לחיזוק הביטחון העצמי שלהם, לפיתוח כישורים חברתיים ולהתגברות על פחדים. לפרטים אודות האימון לחצו כאן .
אם אתם חוששים שהישגיו הנמוכים של ילדכם נובעת מבעיה רגשית, בעיה חברתית או בעיה משפחתית, ספרו לנו על כך ונשמח לסייע לכם במציאת פתרון הולם.
הוראה מתקנת בקנגורו מתקיימת במסגרת שיעורים פרטניים.
במסגרת שיעורים אלו, מפתחים הילדים אסטרטגיות למידה יעילה, להבנת הנקרא (עיבוד המידע תוך העשרת השפה), מחזקים את ההבנה החשבונית שלהם ואת המיומנות החשבונית שלהם.
המוטו שלנו: "למידה היא חוויה. כל השאר הוא רק מידע" (אלברט אינשטיין)
ילדי קנגורו זוכים לשיעורים חווייתיים בהוראה מתקנת המותאמים לכל ילד באופן אישי.
המשחקים הדידקטיים, המגרים למראה, מפותחים על ידי לאה פקין, הם משחקים היוצרים אצל הילדים סקרנות להתנסות בהם מתוך עניין והנאה.
האם הוראה מתקנת לילד דורשת אבחון מקדים?
האבחון הראשוני הוא לרוב העדות שהישגיו הלימודיים של הילד נמוכים.
נכון הוא, כי ילדים רבים מגיעים לקנגורו אחרי שעברו אבחון דידקטי (מטעם מערכת החינוך) וקיבלו המלצות נקודתיות לטיפול.
יחד עם זאת, טיפול בעזרת הוראה מתקנת לא מחייב אבחונים דידקטיים חיצוניים.
קנגורו מבצע אבחון ראשוני (אינו תקף לקבלת הקלות במערכת החינוך), לקביעת צרכי הילד, קשייו והטיפול הנכון עבורו ומסייע לילדים לחזק את יכולות הלמידה שלהם ללא צורך באבחונים.
כמה זמן מומלץ להעניק לילד שיעורי הוראה מתקנת?
לכל ילד קצב התנהלות ויכולות משלו. השיפור ביכולות הלמידה קורה מתוך עבודה שיטתית והתמדה לאורך זמן.
במשך התהליך זוכים הילדים לחוות את הרגשת ההתקדמות וההצלחה, המגיעים לשיאים חדשים עם התבגרותם.